piątek, 24 marca 2017

Narkoza

Co Cię czeka po operacji?

Lekarze z pewnością użyli najlepszej substancji, jaka była w ich posiadaniu, aby Cię uśpić i zapewnić bezbolesny zabieg odbywający się bez udziału Twojej świadomości…


Należy pamiętać o tym, iż narkoza sama w sobie jest rodzajem toksyny, którą po operacji Twój organizm będzie próbował z siebie usunąć i będzie to robił na wiele różnych sposobów.

Mi nikt tego nie powiedział...

W drodze ze szpitala do domu, w trakcie przerwy na posiłek, zaczęłam tracić przytomność a moim ciałem zaczęły targać torsje. Czułam, że za chwilę upadnę na ziemię. W głowie dudniła mi myśl "tylko nie na plecy" - przecież dopiero co zostały zoperowane... Zasłabłam w chwili, gdy Radek na moment poszedł do samochodu. Zaczęłam krzyczeć, ale coraz słabiej słyszałam własny głos. Wszystko wokół zrobiło się niebieskie...

Nie wiedziałam, co się dzieje. Poczułam uścisk Radka, słyszałam przerażenie w jego głosie. Zbiegła się obsługa. Wezwali karetkę. Ponoć przypominałam wyglądem nieboszczyka... ;-) Przed przyjazdem karetki wylądowałam w toalecie. Rozstrojony układ pokarmowy. Było mi wszystko jedno.

Po przyjeździe karetki okazało się, że mam ciśnienie 80/50... Zaproponowali, że mogą mnie zabrać do najbliższego szpitala. Jak to? Przecież dopiero co ze szpitala wyszłam. Chciałam wracać do domu.

Mi nikt tego nie powiedział... Może gdybym wiedziała, napewno gdybym to wiedziała, nie byłabym tak przerażona.

Jakich objawów możesz się spodziewać?

W jaki sposób Twój organizm może próbować pozbyć się resztek narkozy z Twojego ciała?

Możesz mieć wymioty lub biegunkę, dziwny smak w ustach i dziwny zapach ciała…

U mnie zmieniony zapach potu utrzymywał się około tygodnia, w drugim dniu po operacji miałam nagłe pogorszenie, mdłości, spadek ciśnienia i o mały włos nie zemdlałam. Układ pokarmowy starał się pozbyć pozostałości po narkozie. Rozstrojenie układu pokarmowego, które trwało około pół dnia, przyniosło poprawę.

Wypadanie włosów niestety również może być konsekwencją narkozy. Dziś, 11 tygodni po zabiegu, wciąż obserwuję zwiększoną ilość wypadających włosów.

Kolor skóry. Moja skóra (niestety) po zabiegu zrobiła się ziemisto-bura… Teraz, prawie po 3 mies wygląda lepiej, lecz nie jest to jeszcze jej normalny kolor.


Polecam świetny wpis o psychologicznych aspektach doświadczania zabiegu operacyjnego oraz o tym, w jaki sposób ciało odreagowuje stres, jakim jezt operacja http://madziowy.pl/gwalt-zadany-cialu-gdy-chcesz-uciekac-a-cialo-zamarlo-wytrzasc-traume/

EDIT:
Teraz - rok i 5 mies. po zabiegu - zaczęły mi odrastać włosy! Proces ten obserwuję od jakichć ... 3 miesięcy. Wniosek - włosy odrastają najpóźniej.
Kolor cery wrócił do normy.

EDIT 2 ( 3 lata po zabiegu - 11. 2018r. )
Moje obserwacje pozwalają mi na wysnucie wniosku, iż organizm potrzebuje około roku, aby pozbyć się zatrucia wywołanego narkozą. Ten naturalny proces detoksykacji potrzebuje czasu. W jaki sposób go przyspieszyć/usprawnić? O tym już niedługo będziecie mogli przeczytać na moim blogu. W planach mam napisanie tekstu wraz zaprzyjaźnionym dietetykiem, abyście mogli przyjrzeć się całemu procesowi korzystając z wiedzy eksperta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz